Friday, June 26, 2009

Gaduh-gaduh, Ape yg dapat?

Ganyang Malingsia?

Malingsia comes from word maling..
Maling means Pencuri..
Untuk menjadi sebuah negara membangun yang maju, mmg kne mencuri..
X salah kalo kita mencuri teknologi, mencuri budaya yang baik..
untuk bersaing ngn negara2 maju, mmg kita kne wt mcm tuh..
kne adapt good culture yg they applied..
kalo kita xwt mcm tuh, mmg mundur la.. xkn maju..
asyik nk bangga dengan benda yg ntah ape2..

Malingsia is better than IndoneSIAL..
SIAL = Celake, Bangsat, Suwey kata org Cina..

Pastu sibuk nk ckp kt M'sia yg melopor kerja2 professional org cina ngn india..
Pemain badminton no 1 dunia Chong Wei tuh cina..
Hello, Cina ngn India pon, they still Malaysian ok..
they are not INdonesian..
It's simple..
that's why WE ARE SO DAMN PROUD TO BE MALAYSIAN..

Nk bising2 pasal pembantu rumah kne dera la, kne rogol la ape la..
Yg pembantu rumah indon kt arab pon sama..
kne main gk ngn pak arab..
pak arab lg kuat nafsu...
nk ckp kt msia jek..
xkesah la, ikot la nk ckp ape pon..
berdasarkan pengalaman aku memiliki pembantu rumah warga indonesia,
mereka nih xble di beri muka.. xble too good to them.. diorg akan pijak kpale..
sbb tuh, org cina kalo diorg nye maid, mmg dia kerah abes-abesan..
ada sorg maid aku nih, muka dh memang pecah jamban la..
ckp pon xbrpe nk fasih.. kerja memula kelam kabut la..
bila mama aku dh ajar, ok la.. mmg bagus la keje.. basuh baju, basuh pinggan mangkuk, mop lantai, lap tingkap, lipat baju, susun baju kt almari.. mmg bagus la keje..
dalam 2 bulan pertama mmg bagus.. tunduk jek.. rajin keje..
bila dh terlampau rajin tuh, tangan tuh pon ringan jek.. amek ni amek tu..
pendek kata, xreti bersyukur ngn gaji yg agak tggi yg mama aku bagi..
mencuri la plk.. curik brg kemas mama aku, souvenier yg papa aku bli kt jepun dulu2 pon dia kebas.. ngarut tol la die nih..
nk dijadikan cite, 1 hari papa aku pi anta cuci gmbr.. pastu terkantoi la gmbr dia pakai gaun kawin mama aku dulu2 nye.. bergaya bukan main.. abes rosak 1 filem..
bile tny dia xngaku.. bodo la dia nih.. dh terang2 ada bukti.. lg xmo ngaku.. pastu mama aku tny ada nmpk x subang dia yg ilang, dia ckp xde.. padahal dlm gmbr dia tuh dia pakai subang tuh..
indon2.. nk tipu org msia agak2 la..
pastu mama aku selongkar beg dia.. jumpe la segala mcm brg2.. time tuh dia dh nk balik kg.. cuti.. sekali kantoi.. amek kau.. dapat pelempang mama aku.. dekat 7,8 das gk la kne.. siap backhand lg.. hahaha.. padan muka.. kne ngn ex-state netball player nye pelempang.. hahaha..
kelaka pon ada aku tgk.. tp time tuh aku kecik lg.. baru darjah 6.. x campur sgt la.. pastu kne buang.. babai bibik..

satu ketika dulu, ada satu kes kt tmpt aku nih..
mmg gempar abes la..
kes pecah umah..
warga indonesial yg merompak..
ada sebuah rumah kt kg aku nih mmg besar la.. cantek.. ada lift siap..
umah nih ada lift sbb parents diorg dok wheelchair..
besar la umah nih.. tp location xbrpe best..
ada 1 malam tuh, gempar bila ada indon nih nk pecah masuk..
pastu kantoi.. org kampung tangkap.. pukul nye pukul pon x lot.. dia kebal..
yg gila nye, siap ada org kampung cangkul kpale indon nih.. terbelah kepala, pon xde ape lg..
dia bleh melawan lg.. finally dia rebah gk.. ada la org2 tua yg leh lawan ilmu kebal dia.. skali bagi, trus senyap.. lembik trus.. pastu polis tangkap.. then investgate la indon nih.. jumpe la passport dia.. everytime dia masuk msia, mesti time tuh ada report kes pecah umah ngn jenayah lain..
maknenye, dia nih masuk msia utk merompak jek.. padan muka kne cangkul kpale.. deserve..

benda nih Msia xpnh nk kecoh pon..
tp pasal maid sorg yg mmg xble bla nih, nk bising gle..

MALAYSIA dgn INDONESIA kn negara ISLAM..
kenape kita nk bergaduh? bertelagah?
sepatotnye kita kne jalinkan hubungan diplomatik yg erat..
boleh selesai secara aman.. tanpa perlu wujudkan ape2 pertubuhan yg menentang..
tp, kadang kala bagus gk ada benda2 mcm nih..
ini akan membuatkan kita akan lebey berfikir utk hasilkan yg lebey baik..

Hope that, perbalahan dapat dihentikan..
America, Israel ngn Spore suke tgk kita bertelagah..
diorg mmg gelak besar..
diorg berjaya musnahkan negara ISLAM..

I'M PROUD TO BE MALAYSIAN..



4 comments:

Marahaini & Murshidi said...

yeah bob! those fucken rats do not know anything!

Mohd Nasri Md. Nasir said...

luahan bob a.k.a luahan rakyat malaysia..
dsr xpnh nk brsyukor dpt dok malaysia..

miSS wunny said...

abg ipar ak indonesiann...jgn marah2 sgt ehh!
ngeee~
((nada marah plus x pws ati))
hey!!dowg x sdr kee yg dowg juz mnumpang sekaki je kt cni...hormat la majikan cket....da byk da cite ak dgr maid wt hal..!
bla bla bla blah bla blahhhh...
hurm...
marilah berdamai..

Jalak Lenteng said...

tuk boyan yg duk maki malaysia...
keimak lu indon...kira tgk bape ramai org ko dtg negara aku jadi bangsat n kuli??kira!!!banding la plak ngan rakyat aku yg ke sane jdi kuli cm org ko kat cni???